Trend z wybiegu: Dojrzałe modelki

przez Balladine

Ostatnie tygodnie mody w Nowym Jorku oraz Londynie pokazały otwartość nie tylko na kobiety niepełnosprawne (pokaz Teatum Jones) czy noszące rozmiary powyżej 44 (pokaz Tome), ale także na te powyżej 30, a nawet 60 roku życia. To dobry znak dla wszystkich kobiet, które nie chcą czuć się dyskryminowane przez rynek wysokiej mody.

30+, czyli gwiazdy przełomu wieków

Timeless, czyli ponadczasowa. Właśnie taka jest moda marki The Row. Widać to zarówno w prostych, ascetycznych fasonach, jak i na przykładzie modelek. Casting director Shaun Beyen do udziału w nowojorskim pokazie kolekcji jesień-zima 2017/18 zaprosił gwiazdy modelingu przełomu XX i XXI wieku. Wśród nich znalazły się m.in.: 38-letnia Amerykanka Angela Lindvall – w pokazach Victoria’s Secret chodziła co roku w latach 2000-2008, Alek Wek – 39-letnia brytyjska modelka sudańskiego pochodzenia, która karierę zaczęła od zagrania w teledysku Tiny Turner „Golden Eye” w 1995 roku oraz Erin O’Connor, którą Karl Lagerfeld dekadę temu nazwał „jedną z najlepszych modelek na świecie”. Czy którakolwiek z nich wygląda dziś gorzej niż 10 lat temu? Absolutnie nie!

2017_03_09_trend_z_wybiegu_dojrzale_modelki_01

60+, czyli ikony mody z lat 60.

Wszystkie kobiety są piękne – a jeśli już coś ma determinować ich urodę, to na pewno nie jest to wiek. Dowód? Modelki age plus na pokazie Simone Rochy, marek Osman i Tome zaprezentowały modę na najwyższym poziomie. I nic w tym dziwnego. W końcu ponad 70-letnia Jan de Villeneuve na początku kariery pozowała m.in. dla takich sław fotografii jak Norman Parkinson czy David Bailey. Natomiast 73-letnia Benedetta Barzini to włoska gwiazda – okładkowa twarz pierwszego włoskiego wydania „Vogue” z 1965 roku. O coraz większej popularności modelek age plus świadczy także to, że Jackie O’Shaughnessy nie tylko chodzi w pokazach Tome, ale też w wieku ponad 60 lat stała się twarzą bielizny American Apparel. W kampanii jej wizerunkowi towarzyszyło hasło „Seksapil nie ma daty ważności”.

2017_03_09_trend_z_wybiegu_dojrzale_modelki_02
W Polsce to, że moda nie ma wieku udowodnił w 2014 roku Łukasz Jemioł. Na pokazie jego kolekcji w rolach modelek wystąpiły top modelki lat 90., m.in.: Bogna Sworowska, Agnieszka Martyna, Katarzyna Butowtt, Małgorzata Pełda i Lidia Popiel. Natomiast w 2015 roku w kampaniach reklamowych Bohoboco i Nenukko wystąpiła ponad 80-letnia modelka i aktorka Helena Norowicz.
Rok 2015 był bardzo dobrym dla modelek age plus. Ponad 70-letnia Joni Mitchell wystąpiła w kampanii Saint Laurent Paris, ponad 80-letnia Joan Didion w kampanii Celine, a ponad 90-letnia Iris Apfel w kampanii Alexis Bittar. Jeśli chodziło o efekt zaskoczenia i rozgłos – udało się. My jednak mamy nadzieję, że dzięki takim działaniom światowa moda w końcu dojrzeje, stanie się bardziej różnorodna i tolerancyjna.

Zostaw komentarz