Do niedawna owsianka nie miała zbyt dobrej sławy. Kojarzyła się głównie z bezsmakową, mdłą papką, do której jedzenia zmuszali nas nasi rodzice. Jak wiadomo dzieci dość szybko wyrastają ze swoich dziwactw i po pewnym czasie przestają grymasić, przyznając rodzicom rację. Trudno dziś nie docenić zalet owsianki. Można przygotować ją na milion sposobów. Wszystko zależy od tego, co aktualnie mamy w lodówce. Jest też bardzo zdrowa. Już same płatki owsiane mają mnóstwo wartości odżywczych. Jeśli dorzucisz do niej orzechy, owoce i rodzynki uzyskasz prawdziwą bombę witaminową. Rano nasz organizm właśnie tego potrzebuje.

Rano nie mam na nic czasu!

Owsianka jest znacznie lepszym rozwiązaniem od gotowych płatków błyskawicznych, w których roi się od niezdrowych konserwantów. Wbrew pozorom jej przygotowanie nie zajmuje zbyt dużo czasu. Wystarczy zalać płatki wrzątkiem lub mlekiem. Możesz też przygotować ją wieczorem, a rano dorzucić tylko kilka dodatków. Porządne śniadanie warte jest tych kilka minut bezczynnego wylegiwania się w łóżku. Czas jaki na nie poświęcisz z pewnością zaprocentuje później. Nasycony witaminami organizm będzie lepiej i sprawniej funkcjonował w ciągu dnia.

Owsiankaźródło zdjęć: gotujebolubi.pl

Idziemy na jagody

Doskonałym uzupełnieniem owsianki są świeże, sezonowe owoce. Truskawki, maliny, jagody, poziomki smakują wspaniale pod każdą postacią, a śniadanie z tak kolorową mozaiką wygląda wyjątkowo apetycznie. Nie ma nic lepszego na poprawę humoru. Gdy cena owoców jest szczególnie atrakcyjna warto zaopatrzyć się w nieco większą ilość. Możesz je zamrozić, lub ususzyć i cieszyć się ich smakiem także zimą.

Dieta cud

Owsianka jest sojusznikiem wszystkich tych, którym zależy na szczupłej sylwetce. Ma mnóstwo witamin, błonnika i doskonale wpływa na trawienie. Jeśli trudno jest Ci zrezygnować ze słodkości możesz dodać do niej łyżkę miodu. To wyśmienity dowód na to, że zdrowe, lekkie jedzenie nie musi być nudne i monotonne.

Przepis na owsiankę z czekoladą i śliwkami:

Składniki:
1/2 szklanki płatków owsianych
1 szklanka wody
1 mały jogurt o smaku suszonej śliwki
4 kostki gorzkiej czekolady
kilka suszonych śliwek
kilka orzechów włoskich
szczypta soli

Przygotowanie:
Rozgrzej patelnię. Wysyp na nią płatki owsiane i praż je przez chwilę, do momentu aż zaczną wydzielać przyjemny zapach. Ściągnij je z ognia i przesyp do garnuszka. Wlej wodę, dodaj szczyptę soli i gotuj przez chwilę na wolnym ogniu, aż płatki wchłoną płyn i lekko zmiękną. Możesz gotować dłużej, w większej ilości wody, jeżeli lubisz owsianą papkę. Daj płatkom nieco ostygnąć, a następnie zmieszaj je z jogurtem. Śliwki, czekoladę, orzechy posiekaj drobno i wymieszaj z jeszcze ciepłą owsianką.

Smacznego!!

Przepis pochodzi ze strony: gotujebolubi.pl